Laptop2

Minecraft

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=MmB9b5njVbA
bestand – 0,0 B 8 downloads

MINECRAFT TNT Explosion Live Stream!!! - Goofing Around on Minecraft LiveStream

https://www.youtube.com/watch?v=DIHRpn6PqsA

https://www.youtube.com/watch?v=fTapY5V_WbA

https://www.youtube.com/watch?v=G0fibvK5meY

https://www.youtube.com/watch?v=pJolutbeW7c

https://www.youtube.com/watch?v=5UMUOPoowug

https://www.youtube.com/watch?v=lgmV0WKMJ9c

 

vind jij minecraft leuk

hieronder zie je informatie over alle wezens uit minecraft(als deze pagina af is!) onder elk wezen staan een paar sterren. het is de bedoeling dat je daar een cijfer geeft voor dat wezen. het wezen met de meeste sterren komt bovenaan te staan!

 

de enderman

De Enderman is een mob die in de beta 1.8 (deel 1) van de avontuur-update geïntroduceerd werd. De Enderman is een 3 blokken hoog, zwart schepsel met lange armen en benen, gloeiende paarse ogen en paars deeltjes effect dat het meest lijkt op het effect van een portaal. In vergelijking van andere mobs zijn de Endermannen vrij zeldzaam (met uitzondering van de monsterkooi van de Grotspin), maar de Enderman wordt vaak gezien in groepjes van vijf in de normale wereld.

De Enderman heeft twee speciale vaardigheden, hij kan blokken oppakken/plaatsen en hij kan teleporteren. De Enderman kan niet tegen contact met water (dit geldt ook voor regen) en tegen zonlicht (zoals zombies en skeletten). De exacte afmeting van de Enderman is 0.6x0.6x2.9.

In de ‘End Dimensie’ komt de Enderman vaak voor

 

Endermannen kunnen bepaalde blokken oppakken en verplaatsen, ongeacht of ze geplaatst zijn door de speler of natuurlijk gespawnd. Ze kunnen blokken horizontaal en verticaal in de buurt oppakken, dat doen ze binnen een afstand vergelijkbaar met de afstand waarmee een speler dingen kan weghalen, op een hoogte van net onder hun voeten tot net boven hun hoofd (5 lagen). Ze zullen de blokken die ze vasthouden niet achterlaten als ze sterven, in plaats daarvan zullen de blokken verdwijnen.

Omdat Endermannen het vermogen bezitten om blokken te verplaatsen, kunnen ze schade aanrichten aan de natuurlijke omgeving en in sommige gevallen speler-bouwwerken.

In de normale wereld zijn tekenen van Endermen activiteit in vaak geladen gebieden te zien aan misplaatste blokken. In woestijngebieden, kunnen Endermannen ook cactussen verspreiden door blokken te verwijderen en ze op vers zand te plaatsen. Hierdoor verhoogt het aantal cactussen in een vaak geladen woestijn gebied.

Endermen spawnen niet in verlichte gebieden, maar ze kunnen wel verlichte gebieden die aangrenzen op donkere in wandelen of teleporteren, met name als regen of water ervoor zorgt dat ze teleporteren. Gewone verlichting op structuren met fakkels is dus geen gegarandeerde verdediging.

Gedrag

De Enderman verschijnt als een neutrale mob en bemoeit zich normaliter met zijn eigen zaken. De Enderman loopt doelloos rond en ze pakken zo nu en dan een blok op, lopen er een tijdje mee rond en plaatsen dan het blok op een willekeurige plek op de grond.

Echter als een speler met de crosshair direct op de Enderman richt dan bevriest een Enderman in beweging , staart de speler aan en opent schuddend zijn mond. Hiermee wordt een Enderman vijandig. De Enderman kan van een maximale afstand van 64 blokken detecteren dat een speler direct naar hem kijkt (dit is vier keer de afstand meer, dan andere agressieve mobs).

Als de Enderman vijandig is geworden, blijft hij stilstaan en blijft hij de speler aankijken totdat de speler zijn crosshair beweegt. Als de speler de crosshair beweegt (ook al is het maar met één pixel) dan rent de Enderman met hoge snelheid naar de speler toe. Als de Enderman ver van de speler is verwijderd (verder dan 16 blokken) zal de Enderman naar de speler teleporteren. Wanneer de Enderman dicht bij de speler genoeg valt hij de speler aan en kan hij de aanvallen van een speler omzeilen door zich te strategisch weg te teleporteren. Soms zal een Enderman achter de speler telporteren.

Een Enderman teleporteert zich niet naar een waterblok omdat hij daardoor schade kan lijden, maar een Enderman kan wel per ongeluk in door het water rennen.

Aanvallen voorkomen

Omdat een Enderman 3 blokken hoog is kan je je huis twee blokken hoog per verdieping bouwen om zo te voorkomen dat een Enderman in je huis kan verschijnen of teleporteren. Als je niet in je huis bent en buiten een Enderman tegen komt dan kun je het beste de crosshair op de Enderman houden en naar hem toe lopen zodat je hem kan aanvallen. Het is moeilijker om een Enderman aan te vallen als hij teleporteert. Ook kan je in een plas met water gaan staan, de Enderman kan er niet naar toe teleporteren en zal uiteindelijk naar je toe rennen en schade nemen door het contact met water.

Als je een pompoen op je hoofd hebt dan verandert een Enderman niet van passief naar vijandelijk als je naar hem kijkt. Een Enderman kan niet naar je teleporteren als je een een mijnwagen zit.

Enderman Aanvallen

Een Enderman kan schade oplopen door water, vuur, lava, regen en aanvallen van spelers. Een emmer water op de grond legen brengt schade aan de Enderman toe zonder dat hij de speler aanvalt. zwaarden zijn effectief tegen een Enderman, hoewel houten, stenen en gouden zwaarden niet genoeg schade aan kunnen brengen voordat de Enderman de speler doodt pijlen daarentegen zijn niet effectief! Een enderman zal wegteleporteren zodra er een pijl op hem wordt afgeschoten, zelfs als hij nog in een neutrale toestand verkeert.

In beta 1.9 pre-release 4 verdwijnt een Enderman als je hem probeert te doden met water, het is nog niet zeker of dit een fout in het spel is of dat dit juist de bedoeling is.

Een vijandelijke Enderman teleporteert weg als een speler te dicht bij komt om het aan te vallen, wanneer dit in een smalle ondergrondse plaats gebeurt kan het voorkomen dat een Enderman naar een niet bereikbare grot of naar de oppervlakte teleporteert. De Enderman teleporteert niet terug totdat de speler op een plek komt waar er genoeg plaats is voor een Enderman om terug te teleporteren.

Trivia

  • De naam "Enderman" is afgeleid van het internetfenomeen Slender Man, wegens de grote overeenkomsten tussen de Enderman en Slenderman.

Gallerij

 

Bestand:Enderman normal.png

https://www.youtube.com/watch?v=fngsXIWQWQw

een filmpje over een enderman


3 stemmen.

het skelet

Skeletten zijn vijandige mobs die de speciale gave hebben om pijlen te schieten waar hij de speler mee kan verwonden en elke andere mob die hem aanvalt kan verwonden. Net als zombies spawnen Skeletten in licht verlichte gebieden, en ze zullen verbranden wanneer ze in direct zonlicht staan (als de temperatuur 15 graden of hoger is bovengronds) maar ze verbranden niet als ze zwemmen in water. De skelet verbrand niet als hij niet direct in de zon staat, bijvoorbeeld onder een boom.

Sinds hun eerste introductie in het spel hebben skeletten een AI update gekregen die ze toestaat om ongeveer even "intelligent" als zombies te zijn, aangezien ze de zelfde update hebben gekregen. Skeletten kunnen nu dekking zoeken als ze in brand staan, en kunnen andere "slimmere" acties uitvoeren.

Een skelet heeft grijze botten, een schedel en hetzelfde gezicht als een zombie, maar met een andere kleur en een mond. In hun rechter hand houden ze een boog vast

Skeletten zijn een goede bron van botten (en beendermeel) en ze kunnen ook pijlen droppen. Elke skelet dropt 0 - 2 botten en/of 0 - 2 pijlen als hij dood gaat. Ook al schieten skeletten pijlen in muren en in de grond, kan de speler ze niet oppakken en hergebruiken. Vanwege zijn waardevolle drops, zijn skeleton dungeons veel gezicht voor monster grind bedoelingen.

Er is ook 1/40 kans dat skeletten een boog droppen als ze gedood worden door de speler. Er is 1/5 kans dat de boog een betovering heeft van Kracht I, Kracht II, Terugslag I of Vlam I, maar het is zeldzaam dat de boog een combinatie van die drie heeft. De boog kan beschadigd zijn als hij word gedropt door het skelet. Ook kunnen skeletten (als ze armour dragen) (betoverd) armour droppen.

Als er skeletten dichtbij zijn word hun aanwezigheid gehoord door het zacht ratelende geluid van hun botten. Skeletten achtervolgen elke speler die ze zien in een straal van 16 blokken. Ze zullen trappen beklimmen, doolhoven navigeren en andere complexe obstakels overkomen om dichter bij de speler te komen. Als ze binnen 8 blokken van de speler zijn, met vrij zicht, zullen ze stoppen met achtervolgen en beginnen de speler te beschieten met pijlen. Als de speler meer dan 16 blokken van het skelet wegloopt zal het skelet zijn achtervolging staken. In de oude versies zou het skelet beginnen met "bunnyhoppen" rond je terwijl hij pijlen schoot. Dit werd weggehaald in 1.2 omdat Notch en Jeb dachten dat het dan moeilijker was om het skelet te vermoorden. Skeletten zullen proberen te voorkomen schade op te lopen van de speler door voortduren rond de speler te cirkelen als hij in gevecht is.

Als de pijl van een skelet een andere vijandig monster raakt zal dat monster beginnen met het skelet aanvallen op dezelfde manier als het een speler zou aanvallen (met de uitzondering van zombies en creepers, die het "normaal" voor elkaar krijgen de speler te blijven achtervolgen). Maar, als een skelet op een andere skelet schiet zullen ze onherroepelijk in een gevecht komen totdat 1 van hen dood gaat of word aangevallen door de speler.

Skeletten hebben geen wapen om je van dichtbij aan te vallen, hun enigste wapen is hun boog.

Skeletten zullen proberen zonlicht te vermijden door de schaduw of het water in te rennen. [1]

Het eerlijk vermoorden van een skelet vereist het gebruik van een boog en pijlen. Als je het skelet van dichtbij probeert aan te vallen zal je minimaal 1 keer geraakt worden door een pijl voordat je bij het skelet bent. Maar als je deze techniek gebruikt word is het aanbevolen dat je rond het skelet blijft cirkelen. Dit is een goede manier om de pijlen te onwijken en dichtbij genoeg te komen voor een aanval.

Als vechten met een boog geen optie is is het mogelijk om de schade te minimalizeren door te blocken met een zwaard. Deze strategie kan effectief gebruikt worden door te slaan in de lucht vlak voordat de skelet een pijl afvuurt en daarna snel naar het skelet te rennen. Als je dit proces herhaalt ook al is het skelet te ver weg om hem te raken zal ervoor zorgen dat je het skelet kan vermoorden en zo weinig mogelijk levens te verliezen van pijlen.

Achter skeletten aan gaan in het water word niet geadviseerd, het water zorgt ervoor dat je minder snel beweegt en op die manier een makkelijk doelwit word voor de pijlen van het skelet.

Skeletten, net als zombies en zombie varkensman kunnen schade krijgen door de spattende drank der genezing en worden ook hevig geraakt door een zwaard met de Smite betovering.5

Skeletten zijn kwetsbaar voor zonlicht (als ze niet staan in water of schaduw), lava, vuur, vallen, verdrinking en contact met cactisen. Ze kunnen ook ladders beklimmen. De populatie van skeletten op de grond kan gecontroleerd worden door regelmatig in een bed te slapen als het donker word. Omdat skeletten alleen in het donker spawnen als je ze daar de kans voor geeft. Spelers kunnen horen waar ze zitten door te luisteren naar klikkende en Xylofoon achtige geluiden dichtbij grotten en bepaalde hoeken en dichte plekken gebruiken tot hun voordeel.

Bestand:Skelet.png


2 stemmen.

De speler

De Speler is de karakter gebruikers besturing. De normale speler is bekend als "Steve?" (Notch zet het vraagteken neer omdat de naam "Steve" nog steeds niet geverifieerd is als zijn echte naam.). De Spelers skin kan worden veranderd. De speler blijkt rechtshandig te zijn, alle voorwerpen en blokken in zijn rechterhand houdend.

 

De normale spelers uiterlijk heeft bruin haar en blauw ogen, draagt een blauw vest, een zwarte spijkerbroek en rode schoenen.

 

Voor Alpha 1.0.14 was de loop animatie van de speler anders; de speler zwierde zijn armen wild alle kanten op tijdens het lopen. Deze animatie wordt nog steeds gebruikt in Classic.

 

Na de Beta update werd het normale uiterlijk van de speler vervangen door een baardloze versie. De versie met baard is nog steeds verkrijgbaar via het downloaden op minecraft.net/profile, en is nog steeds gebruikt in offline mode. De versie met baard wordt vaak aangezien als een glimlach.

 

Voor de Beta 1.8 update stond de uitrustings balk op de plek waar op dit moment de honger balk staat.

 

De Speler kan twee block hoog springen, en twee blokken ver. (in Classic, drie blokken ver). Sinds Beta 1.8 Pre-release 1, kan de speler als hij sprint vier blokken ver springen.

 

De speler had voorheen geen ervaring of honger balk.1.8pre1.

 

Als de Speler voor Minecraft RC2 schade werd aangedaan, maakte hij een diep "Ooo!" geluid, welke je bijna het idee kan geven van de Spelers stem. Sinds RC2 veroorzaakt elke fysieke schade een bloederig vlees geluid, en schade door vallen maakt het geluid van brekende botten.

 

De Speler heeft 20 volle harten. Hetzelfde geldt voor survival. Wanneer de Speler's honger balk 9 punten of hoger is zal de health langzaam geregenereerd worden met een half hart per 5 seconden. De honger balk gaat langzaam omlaag als de Speler dingen doet als rennen, sprinten, springen, mobs aanvallen en minen, en kan worden gevuld door voedsel te eten. Wanneer de honger balk op 0 staat, begint de Speler te sterven en health te verliezen. Voor Beta 1.8 Adventure Update was er geen honger.

De Speler loopt met een snelheid van 4.31(±0.01) blokken per seconde. Dit betekent dat hij 5160 blokken kan lopen in een minecraft dag.

Hoofdartikel: Sprinting

Sinds Beta 1.8 kan de Speler sprinten, [1], wat de voedsel balk omlaag haalt, ongeveer 10x sneller dan normaal. [2] De speler is in staat te sprinten met ongeveer 5.55(±0.02) blokken per seconde. De Speler kan vier blokken ver springen tijdens het sprinten. De Speler kan niet sprinten als er maar 3 of minder punten over zijn op de honger meter. Sprinten wordt geactiveerd door dubbel op de vooruit-knop te drukken (de "w"-toets is standaard) en die dan vast te houden.

In creative mode kan de speler vliegen met 10.88(±0.06) blokken per seconde

Het scherm bestaat uit de Spelers health balk, honger balk, ervaring balk en voorwerpenbalk. De uitrusting balk verschijnt boven de health balk als de speler uitrusting draagt.

In Beta 1.8 werd de mogelijkheid geïntroduceerd om ervaringspunten te verdienen door experience orbs wanneer er mobs werd vermoord. Daarentegen waren ervaringspunten en levels nog niet in gebruik tot de vierde pre-release van versie beta 1.9. Je level wordt weergegeven door een groen nummer en kan gebruikt worden om wapens en gereedschap met verschillende handige vaardigheden te betoveren.

Je level gaat omhoog door genoeg ervaringspunten, en je raakt al je levels en ervaring kwijt door te sterven.

  • In survival mode, is de Speler in staat om blokken te plaatsen en kapot te maken, en al het beschikbare gereedschap te gebruiken. De Speler heeft een beperkt aantal health, honger en lucht (10 harten/lamsbouten/bubbels) en het kost tijd om blokken te breken.

 

  • In creative mode, heeft de Speler de mogelijkheid om te vliegen door dubbel op de spatiebalk te drukken. De speler heeft ook een oneindig aantal aan blokken. De Speler heeft onbeperkt health en lucht, en blokken breken gebeurt meteen. Ook is de lengte van de arm verhoogt van 4 naar 8.
  • In hardcore mode, speel je survival, maar je kunt niet respawnen en de moeilijkheidsgraad is vastgezet op Hard.

Spelers kunnen hun karakter's uiterlijk veranderen, dit kan gedaan worden op: Preferences page of Minecraft.net door een .PNG afbeelding te uploaden, welke dan het standaard uiterlijk vervangt.Voor de website, kijk op Minecraft Skins.

Hoewel je een vrouwelijk uiterlijk kan gebruiken, is er maar een speler model. Dit komt door het feit dat wanneer je het uiterlijk maakt, je slechts de textuur van het speler model verandert en niet de eigenschappen zelf. Er is momenteel geen mogelijkheid om vrouwelijke modellen of geluiden te gebruiken.

  • De hoogte van de Spelers ogen (afgeleid uit de coordinaten wanneer er op de F3 knop gedrukt wordt) is 1.62 meter, als aangenomen wordt dat elk blok een meter hoog is. Volgens het gebruik van het menselijk hoofd en gemiddelde groottes, betekent dit dat de Spelers hoogte ongeveer 1.73 meter is. Dit blijkt geverifieerd te worden door Notch, omdat hij 1.7 meter lang is.
  • De Speler is in staat om een totaal gewicht van 445,132,800kg (Een stapel gouden blokken op elke plek, plus een klein beetje met een gouden uitrusting die hij zelf draagt). Hier is aangenomen dat 1 gouden blok 1 kubieke meter is en de dichtheid van het goud het hoogst is, (wat 193,200 kg/m³ is), hoewel fictieve voorwerpen zoals netherrack zwaarder kunnen zijn.
  • In de Pocket Edition, is de Spelers naam Stevie.
  • In het spel Super Meat Boy, is de naam van de speler Mr. Minecraft.
  • Als de Speler in Creative Mode is, kan hij nog steeds schade krijgen en doodgaan in The Void.
  • Zombies dragen dezelfde kleding als Steve? maar dan gescheurd. Dit heeft tot de discussie geleid of zombies misschien de dode lichamen van vorige Steves zijn.
  • Steve? lijkt tweehandig te zijn, omdat hij wapens zoals zwaarden in zijn rechterhand houdt, maar de stok van zijn boog ook in zijn rechterhand, terwijl hij dat met zijn linkerhand zou moeten doen als hij rechtshandig was. Een makkelijke manier om dit te zien is door je boog op te laten en op F5 te drukken.

Bestand:Mob1.png


2 stemmen.

dorpeling

De dorpeling (Engels: villager) is een passieve NPC die te vinden is in de dorpjes die willekeurig in de wereld gegenereerd worden. Het aantal dorpjes varieert, maar ze ontstaan voornamelijk in de woestijn of op een vlak graslandschap. Ze komen niet voor in de bossen en zijn heel zeldzaam in de bergen of in de sneeuw.

Dorpelingen zijn te herkennen aan hun grote kale hoofden, groene ogen, doorlopende wenkbrauwen en hun lange uitstekende neuzen. Ze hebben altijd hun handen bijeen gevouwen voor hun lichaam

Er zijn verschillende soorten dorpelingen met verschillende beroepen, die worden onderscheiden door hun kleding. Dorpelingen zijn meestal te vinden in of vlakbij het gebouw dat geassocieerd wordt met hun beroep. Bij een Spawn (Ei) van een dorpeling kun je geen beroepen kiezen zoals hier onder het is alleen maar bruin. maar sinds 1.3 kommen er willekeurige beroepen uit een spawn (ei) In Minecraft 1.1 worden de volgende beroepen onderscheiden:

boer:bruin gewaad

bibliotheeksecretaris: wit gewaad

priester: paars gewaad

smid: zwart schort

slager: wit schort

normale dorpeling: groen gewaad

Dorpelingen zijn enorm passieve wezens. Ze lopen een beetje doelloos rond, maar vallen aan en verdedigen zichzelf ook Ze zijn te doden, maar laten dan zwaarden vallen. Sinds de versie 12w05a zijn er echter heel wat veranderingen doorgevoerd. Dorpsbewoners gaan tegenwoordig socialiseren. Enkele voorbeelden: soms kan je gewoon enkele bewoners naar elkaar zien staren ( het is zelfs mogelijk dat ze de speler wegduwen als deze interfereert), kindjes van dorpsbewoners spelen bijvoorbeeld tikkertje. Dorpsbewoners kunnen tegenwoordig ook houten zwaarden te pakken, dit is belangrijk omdat ze sinds versie 12w06a worden aangevallen door zombies. Om zich hiertegen te beschermen sluiten ze zichzelf op in hun huizen en sluiten de deuren. Zombies kunnen echter soms de deur openbreken en de inwoners doden. Dorpsbewoners gaan ook hun huizen in bij regen.

Sinds 1.3 kun je met Dorpelingen Ruilen met Smaragd, Smaragden zijn nog zeldzamer dan Diamanten en kunnen alleen gevonden worden in Extreme bergen Klimaten

de inkvis

Inktvissen (Engels: Squid) zijn achtarmige wezens die altijd passief zijn, net als sommige mobs op het land. Ze komen voor in het water, op elke diepte en bij elk lichtniveau, en op elke moeilijkheidsgraad. Inktvissen verschijnen zowel in waterbronnen als in de waterstromen die eruit komen. Ze zijn de eerste watermobs die in Minecraft werden geïmplanteerd

Als een inktvis gedood wordt, zal hij 0 tot 3 inktzakken laten vallen, die gebruikt kunnen worden gebruikt om wol mee te verven. De inktzak kan net als verf direct worden gebruikt om een schaap of schapenwol donker te maken. Ook kan het met verschillende hoeveelheden beendermeel worden gemengd om diverse tinten grijs te maken. Deze verschillende tinten kunnen op hun beurt ook worden gebruikt om een schaap of wol mee te verven.

Inktvissen openen en sluiten hun tentakels bij het bewegen, waardoor ze de schijn wekken zichzelf vooruit te stuwen. Als de tentakels opengaan zijn de ronde mond en scherpe tanden te zien waarover de inktvis beschikt, hoewel de inktvis een zeer zachtaardig wezen is. Ze kunnen alleen horizontaal zwemmen en blijven dus in dezelfde laag. Net als andere mobs zwemmen ze zonder een echte richting aan te houden. Er is geen sprake van interactie met de speler: inktvissen vertonen geen gedragsveranderingen als een speler in de buurt komt of zelfs aanvalt (behalve dat ze rood opflikkeren en een stukje wegschieten, zoals elke mob die schade toegediend krijgt).

Inktvissen kunnen zich niet meer bewegen als ze op het land terechtkomen. Ze zijn vatbaar voor vuur- en valschade, maar kunnen niet verdrinken. Ze zullen echter ook niet doodgaan als ze zonder water op het land vastzitten.

Inktvissen kunnen net als andere mobs spontaan verdwijnen als de speler te ver uit de buurt is

Inktvissen werden geïntroduceerd in de Bèta 1.2 update. In die tijd konden inktvissen net als koeien gemolken worden, door met een emmer rechts op ze te klikken terwijl ze geen ander blok aanraakten. Deze fout werd verwijderd in Bèta 1.4

Vanaf Bèta 1.3 konden inktvissen in drie dimensies bewegen in plaats van alleen in dezelfde laag. Een makkelijke manier om ze te vinden was door F3 te drukken, waardoor er een nummer boven hun hoofden verscheen dat makkelijk te zien was buiten het water.

Na de Bèta 1.5 update konden inktvissen niet meer naar boven zwemmen. Als ze het toch proberen zweven ze na elke slag opwaarts weer even hard naar beneden, wat er nogal schokkerig uitziet

Fouten

  • Een inktvis kan in de lucht komen te zweven door het water om hen heen met een emmer te verwijderen. Het komt ook voor dat zwevende inktvissen natuurlijk worden aangetroffen, maar dat is heel erg zeldzaam.
  • ondanks dat ze geen voeten hebben, maken inktvissen terwijl ze zwemmen geluiden die hetzelfde zijn als het geluid van vo
  • etstappen van de speler.
  • In SMP servers met veel lag kunnen soms inktvissen worden gezien die boven de wolken zweven. Deze zullen echter later verdwijnen.
  • Als een multiplayer server erg veel lag heeft, en de speler duwt een inktvis op het droge, kan de inktvis gaan ´vliegen
    • Als de speler een inktvis onder water slaat zal hij 1/3 tot 1/2 blok omhoog schieten.
    • Inktvissen lopen geen schade op als hun tentakels worden geslagen, anders dan geesten.
    • Inktvissen kunnen normaal gesproken niet verschijnen in de Nederwereld, omdat het niet mogelijk is daar op een legale manier water heen te krijgen.
    • Echte inktvissen hebben acht armen en vaak ook nog twee tentakels, terwijl inktvissen in Minecraft alleen de armen hebben, wat ze meer op octopussen laat lijken. Dit komt waarschijnlijk omdat het Zweedse woord voor inktvis en octopus hetzelfde is (Bläckfisk), wat Notch zou hebben kunnen verward. Het is echter niet fout, want octopussen zijn een subgroep van inktvissen.
    • Een makkelijke manier om inktvissen op te sporen is om herhaaldelijk de 'toggle fog' knop in te drukken (meestal 'F') terwijl de speler naar een groot stuk water kijkt.
    • Inktvissen zullen net als enkele landmobs proberen in mijnkarren terecht te komen. Dit heeft echter weinig zin aangezien railsniet onderwater kunnen worden gelegd.
      • Je kan wel een mijnkar in het water zetten en het water weghalen als de inktvis erin zit. Vanaf dan is de inktvis verrijdbaar en mobiel.
    • Inktvissen zijn de eerste passieve mobs die bij elk lichtniveau verschijnen en niet op gras, en de eerste mobs die in het water verschijnen.
    • Als de wereld wordt geladen, worden alle inktvissen geladen met hun tentakels naar het oosten.
    • Het is mogelijk om inktvissen het land op te slaan
    • Als een inktvis in een monsterspawner gehackt wordt, kunnen ze door middel van die kooi op het land verschijnen.
    • Inktvissen kunnen in ondergrondse meertjes en watervallen verschijnen, doordat ze dat bij elk lichtniveau en bij elke diepte kunnen, en het niet uitmaakt of het in een waterbron of een waterstroom is.

Bestand:Squid.png


1 stem.

de kip

Kippen (Engels: Chickens) zijn passieve mobs die voor het eerst verschenen in de Alfa modus. Het voornaamste doel van kippen is zorgen voor veren en eieren, die respectievelijk nodig zijn voor het maken van pijlen en taarten. Kippen zijn 0,8125 blokken lang, 0,5 blok breed en 0,875 blokken hoog.

Kippen zwerven doelloos door de bovenwereld, terwijl ze af en toe kakelende geluiden maken. Ze doen niet hun best om uit het water te blijven, het is dan ook een normaal gezicht om enkele kippen op en neer te zien dobberen. Ze lijken tot grotten aangetrokken te worden, omdat ze makkelijker naar beneden komen dan omhoog. Sinds de eerste Bèta update zijn ze de meest voorkomende mob. Vaak verschijnen kippen alleen, maar kunnen ook in groepen van 2 tot 6 kippen verschijnen. Net als alle andere passieve mobs bewegen kippen zich op een geheel willekeurige manier, en verdwijnen spontaan als de speler te ver weg loopt. Kippen zijn immuun voor valschade. Als een kip van een hoge rand afvalt, gaat hij in zijn vrije val beduidend langzamer naar beneden dan enige andere mob. Tijdens de val fladdert de kip met zijn vleugels.

Kippen leggen eieren die naar vijanden gegooid kunnen worden of als ingrediënt kunnen worden gebruikt in taarten. Kippen leggen gemiddeld elke zeven minuten een ei (9 kippen legden in veertig minuten 50 eieren, dat is 7,2 minuten per ei). Sinds Bèta 1.0 bestaat er 1/8 kans dat er een kip uit een gegooid ei komt. Als een kip wordt gedood zal hij 0 tot 2 veren laten vallen, die gebruikt kunnen worden om pijlen van te maken en hiermee wezens te doden.

Je kan kippen fokken door met tarwe zaden op twee kippen te klikken. Als je Tarwe zaden vast hebt kijken de kippen je aan en volgen ze je.

  • Kippen zijn de op één na kleinste mob, en kunnen door 1x1 gangen. De kleinste is de kleinste vorm van de slijm en de op twee na kleinste is de wolf.
  • Als een kip gedood is en door de klap van een hoge rand afvliegt, zal het "lijk" net als levende kippen langzamer vallen, en de vleugels zullen gewoon fladderen.
  • Als een kip in een mijnkar zit, is het vanaf de zijkant onmogelijk om de kip te raken, omdat de kip zo klein is dat hij niet boven de kar uitkomt.
  • Het is bevestigd dat het mogelijk is om kippen in een oven te roosteren vanaf de 1.8 adventure update.
  • Door nieuwe spelers worden kippen nog wel eens aangezien voor eenden, door hun brede bek en de vaardigheid om te zwemmen

 


0 stemmen.
 

de koe(zonder paddenstoelen)

Koeien zijn passieve mobs die een bruine huid hebben met witte vlekken. Ze zijn de enige bron van leer, rauw rundvlees, en melk. Ze zijn 1.6875 blokken hoog, 0.625 blokken breed, en 1.5 blokken lang.

Koeien dolen rond in de Bovenwereld, meestal in kuddes van 4 tot 10. Ze hebben de neiging om doelloos rond te lopen, loeiend, maar ze zullen vluchten en springen als ze aangevallen worden. Ze lijken trager te lopen sinds 1.2. Koeien doen geen moeite om uit het water te blijven. Koeien zullen de speler volgen bij het vasthouden van graan, wat gebruikt wordt voor het fokken.

Een koe kan gemolken worden door rechts te klikken op de koe met een lege emmer. Een koe kan onbeperkt gemolken worden.

Het fokken van koeien met graan zal een kalfje maken. De ouders hebben een uitstel van vijf minuten voor ze opnieuw kunnen gefokt worden. Ouders zullen hun kalf volgen tot het volgroeid is.

Kalfjes zullen rapper bewegen en het duurt 20 minuten tot ze volgroeid zijn. Ze geven niets als ze gedood worden, maar ze kunnen wel gemolken worden.

Het is mogelijk om koeien te drijven samen met andere dieren door gewoon voorbij de koe te lopen met graan in je handen. De koe zal je volgen waar je ook gaat. Je kan dit gebruiken om dieren in een afgezet gebied te leiden voor gemakkelijk te fokken.

Het creëren van een grote kolonie koeien in een afgesloten gebied door ze te fokken is een manier om ervoor te zorgen dat je een oneindige voorraad hebt van biefstuk, melk en leer.

Koeien werden toegevoegd in Alpha 1.0.8. Bij het doden, gaven ze enkel leer, en konden ze gemolken worden.

Sinds Beta 1.8, na de eerste AI update, vluchten koeien en springen ze wild als ze aangevallen worden.

Sinds 12w07a, hebben koeien een nieuwer AI systeem

  • Koeien, in de PC Gamer Demo van Minecraft, zijn gebrandmerkt met een 'PCG' logo op hun zijde.
  • In SMP, zal overal klikken met een emmer ervoor zorgen dat het gevuld wordt met melk, maar enkel op de maximum afstand van waar je een emmer kan gebruiken.
  • Door het tekort aan hiërarchie in elk blok model, zijn de hoorns van koeien vaak verkeerd geplaatst. Jeb plant om dit op te lossen.
  • Alle koeien in Minecraft, zijn eigenlijk vrouwelijk.
  • Voor Alpha 1.0.14, waren koeien donkergrijs en hadden ze geen hoorns

 

Maak jouw eigen website met JouwWeb